Veelgestelde vragen

Antwoord:
  • Algemeen

Helaas kunt u als consument geen badkamermeubels bij Primabad bestellen. Dit komt omdat wij een vast dealerbestand hanteren, om zo de professionaliteit van onze Dealers aan u te kunnen garanderen. De dichtstbijzijnde Primabad dealer kunt u eenvoudig vinden via deze link.

Antwoord:
  • Algemeen

Bent u een enthousiaste sanitairspecialist met een showroom en bent u ge├»nteresseerd om ons assortiment in uw showroom op te nemen. Dan kunt u altijd met onze vertegenwoordiging contact opnemen om een toekomstig dealerschap te bespreken.

Antwoord:
  • Algemeen

Via deze link kunt u de dichtstbijzijnde Primabad dealer bij u in de buurt vinden. Al onze dealers beschikken over een showroom met te minste twee showroom meubelen van Primabad en de professionele hulpmiddelen om u een helder en duidelijk beeld te geven wat Primabad voor uw badkamer kan betekenen. Mocht u er niet uit komen of nog aanvullende vragen hebben kunt u natuurlijk altijd een bezoek brengen aan onze fabrieksshowroom te Veghel (uitsluitend op afspraak).

Antwoord:
  • Algemeen

Primabad voorziet enkel de badkamermeubelen en de daarbij behorende accessoires. Dit houdt in: wastafelbladen, onderkasten, spiegels/spiegelkasten, verlichting, hoge en lage kasten. Wij verzorgen geen kranen of andere douche en bad gerelateerde artikelen.

Antwoord:
  • Algemeen

Op het moment hanteren wij een levertijd van gemiddeld vier tot zes weken, maar dit is afhankelijk van de gewenste artikelen en ook van de periode waarin het meubel wordt besteld. Hierom adviseren wij de levertijd altijd te bespreken met uw Primabad dealer.

Antwoord:
  • Algemeen

Voor de prijzen van onze meubelen kunt u naar onze collectie gaan en daar bij de desbetreffende serie het pdf-bestand 'Prijslijst' downloaden. Hierop vind u onze adviesprijzen incl. btw. Voor een offerte verwijzen wij u graag door naar een van onze Primabad dealers bij u in de buurt.

Antwoord:
  • Service

Binnen of buiten de garantie, Primabad denkt graag met u mee. Heeft u een probleem of klacht, meldt dit dan zo spoedig mogelijk aan de Primabad dealer waar u destijds uw badkamermeubel gekocht heeft. De Primabad dealer zal dan uw klacht beoordelen. Mocht het gebrek vóór montage geconstateerd worden, monteer of kit het product dan niet af. Gemonteerd is geaccepteerd.

Antwoord:
  • Service

Gezien al onze meubels op commissie gemaakt worden, kan het soms een paar weken duren voordat de nieuwe artikelen geleverd kunnen worden. Mocht dit ook bij u het geval zijn mag u, om deze periode te overbruggen, de artikelen zo minimaal mogelijk gebruiken. Overleg dit wel eerst met uw Primabad dealer en vergeet niet dat de beschadigde of defecte artikelen niet afgemonteerd of afgekit mogen worden.

Antwoord:
  • Service

Primabad staat garant voor kwaliteit. Zo geeft Primabad op al haar wastafelbladen, onderkasten, spiegels/spiegelkasten, hoge en lage kasten vijf jaar garantie. Op verlichtingen en diverse producten zoals accessoires bieden wij een jaar garantie.

Antwoord:
  • Service

Primabad gebruikt universele aansluitingen en hierom zullen de meeste verlichtingen binnen Nederland en Belgi├ź eenvoudig te verkrijgen zijn. Mocht het toch zo zijn dat u voor uw Primabad verlichting niet de gewenste vervanglampjes kunt vinden, meldt dit aan uw dealer en hun kunnen via ons de gewenste vervanglampjes bestellen.

Antwoord:
  • Retour

De badkamermeubelen worden op commissie geproduceerd en wanneer deze eenmaal uitgeleverd zijn kunnen we deze helaas niet retour nemen. Recent uitgeleverde accessoires zoals verlichting, handdoekdragers etc. welke nog niet gemonteerd en gebruikt zijn nemen we eventueel wel retour. Informeer hierover ook uw Primabad dealer.

Antwoord:
  • Website

Zorg er altijd voor dat u de nieuwste versie van uw internet browser heeft. Verder werkt de 'Primabad 3D Ontwerper' met 'SilverLight', dit programma vereist een eenmalige handeling om 3D afbeeldingen goed weer te geven, volg dus de aanwijzingen goed op. Hier nog even een korte handleiding: Open de 'Primabad 3D Ontwerper'. Wanneer u met de muis binnen de module staat klikt u op uw rechtermuisknop, u klikt vervolgens op 'Sliverlight', dan kiest u voor het tabblad 'machtigingen', selecteert u vervolgens '3D afbeeldingen' en klikt op de knop 'Toestaan' links onderin het venster, klik vervolgens op 'Ok' om het venster af te sluiten. Vergeet niet uw pagina te vernieuwen zodat de wijzigingen geactiveerd worden.

Antwoord:
  • Website

De website kan o.a. gebruikt worden op Internet Explorer 8+, Firefox 3+, Safari 4+ en Chrome 4+. Wij adviseren om uw software up-to-date te houden en regelmatig op updates te controleren om zo ongewenste vertraging te voorkomen.

Antwoord:
  • Website

Mijn Primabad is een portal exclusief toegankelijk voor onze dealers. Hier kan eenvoudig openstaande bestellingen en orderhistorie terug worden gevonden. Ook is er de mogelijkheid om vragen/opmerkingen toe te voegen bij openstaande- of verzonden orders en kan eenvoudig recente ontwikkelingen van Primabad worden gevolgd.

Antwoord:
  • Brochure

De Primabad Brochure is dé brochure voor uw badkamer. Hierin staat ons complete assortiment aan badkamermeubelen, wastafelbladen, spiegels/spiegelkasten en nog veel meer. Het is een echte inspiratiebron voor uw badkamer en een 'must-have' voor iedereen die bezig is met zijn of haar badkamer.

Antwoord:
  • Brochure

U kunt op deze website de online Primabad brochure inzien via de knop 'brochure' onderaan deze pagina. Op de brochure pagina kunt u ook uw gegevens achterlaten zodat wij u een exemplaar opsturen.

Antwoord:
  • Montage

De montagevoorschriften kunt u eenvoudig op deze website terug vinden. U klikt op de knop 'Collectie' vervolgens klikt u op de gewenste serie en dan bevinden de montagevoorschriften zich aan de rechterzijde van de pagina. Of u gaat naar de montage pagina voor een overzicht van al onze series.

Antwoord:
  • Montage

Hier kunt u een beschrijving vinden hoe u uw la uit de onderkast kunt krijgen of u kunt op de link hieronder klikken om een begeleidend filmpje te starten.

Antwoord:
  • Onderhoud

Het wastafelblad is pas na een maand uitgehard. In deze periode mag alleen een zeepoplossing gebruikt worden voor onderhoud. Na deze periode mogen de gebruikelijke reinigingsmiddelen worden gebruikt. Gebruik geen agressieve middelen of ontstoppingsmiddelen, zit de afvoer verstopt gebruik dan bij voorkeur een ontstopper. Mocht dit niet het gewenste resultaat geven, adviseren wij om de sifon te reinigen. Verder kunt u door het wastafelblad regelmatig (een maal per kwartaal) met een goede autowas te behandelen wordt het blad gepolijst en kunnen kleine krasjes verdwijnen. Ook wordt hierdoor de waterafstotende werking van de toplaag versterkt en kun u langer genieten van uw wastafelblad.

Antwoord:
  • Onderhoud

Voor dagelijks onderhoud kunt u het wastafelblad met een vochtige doek met lauw/warm water afdoen. Kalkresten zijn eenvoudig te verwijderen met schoonmaakazijn. Krassen met metalen voorwerpen, zoals sieraden, kunnen zwarte strepen veroorzaken (metaalkrassen). Deze zijn in veel gevallen eenvoudig te verwijderen met een sanitairgum. In geval van verstopping van de afvoer, gebruik dan geen ontstoppingsmiddelen, gebruik dan bij voorkeur een ontstopper. Mocht dit niet het gewenste resultaat geven, adviseren wij om de sifon te reinigen. Verder kan er onherstelbare schade (doffe plekken) optreden, als men resten tandpasta met 'amine fluoride' (zit vooral in tandpasta voor gevoelige tanden) in laat drogen op het wastafelblad.

Antwoord:
  • Onderhoud

Het wastafelblad is dagelijks te reinigen met een vochtige doek met lauw/warm water. D.m.v. schoonmaakazijn kunt u kalkresten eenvoudig verwijderen, gebruik hiervoor geen bijtende middelen bijvoorbeeld anti-kalk, dit kan onherstelbare schade aan de toplaag van het wastafelblad veroorzaken. Gebruik verder geen ontstoppingsmiddelen. Wanneer de afvoer verstopt is van uw wastafelblad gebruikt dan bij voorkeur een ontstopper. Mocht dit niet het gewenste resultaat geven, adviseren wij om de sifon te reinigen.

Antwoord:
  • Onderhoud

Zie onderstaande voorschriften voor het onderhoudt van Solid Surface wastafelbladen.

Antwoord:
  • Onderhoud

De ruimte waar onze badkamermeubels gebruikt worden heeft altijd invloed op de kwaliteit van ons product. Zorg er daarom altijd voor dat u het meubel in een kamer plaatst met een goed functionerende be- en ontluchting. Gebruikt nooit een schuurspons of agressieve middelen, gebruik een zachte vochtige doek of zeem om het meubel te reinigen. Laat nooit natte spullen achter op of in het meubel, direct contact met water kan voor opzwelling zorgen van het MDF. Ook de grepen kunnen eenvoudig schoongemaakt worden met een zachte vochtige doek of zeem. Gebruik geen chroom- of koperpoetsmiddel, dit kan ernstige gevolgen hebben voor de grepen of andere accessoires.

Antwoord:
  • Onderhoud

Spetters, cosmetica, druppels en vlekken kunt u met een schone zachte doek of zeem met behulp van lauw water verwijderen. Voorkom corrosie of verwering van uw spiegel/spiegeldeuren door de randen goed droog te maken na de schoonmaakbeurt, zo voorkomt u dat er schoonmaakresidu's achterblijven op de zijkanten van de spiegel. Gebruik nooit zure, alkalische, kalkreinigende of schurende producten. Deze kunnen de randen van de spiegel aantasten. Ook schoonmaakproducten met veel ammoniak kunnen corrosie veroorzaken. Wij adviseren om de schoonmaakmiddelen niet rechtstreeks op de spiegel te verstuiven, maar dit eerst op een zuivere doek aan te brengen en vervolgens dit over de spiegelzijde te wrijven.

Antwoord:
  • Onderhoud

Voordat u de verlichting met een doek of schoonmaakproducten schoonmaakt, laat de onderdelen eerst volledig afkoelen. De armatuurtjes kunt u schoonmaken met een schone droge doek en gebruik nooit vloeibare reinigingsmiddelen of een vochtige doek.  Wanneer u een lamp gaat vervangen, dient u vooraf de stroomkring uit te schakelen.

Niet gevonden wat je zoekt?

Staat uw vraag niet op deze pagina? Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met ons of uw dichtstbijzijnde dealer.

» Stel je vraag aan Primabad

» Zoek uw dealer voor contact